Gebruik Je Eigen Gezonde Verstand

Je geest is als een parachute, hij werkt alleen als hij open staat.
(Oud Tibetaans Gezegde)

De geschiedenis wordt altijd geschreven door de overwinnaars.
(H. Goering)

Hoe meer je begint te onderzoeken, hoe meer je ontdekt dat we zijn voorgelogen door elke instantie die je maar kan bedenken! En wie durft te beweren dat de religies daar niet bij horen? Zij zij de óórzaak van alle vuiligheid en ellende die er in de wereld aan de gang is.
(Jordan Maxwell)

vrijdag 18 april 2008

NECRONOMICON

The Necronomicon is a book supposedly invented by H. P. Lovecraft






















Dit is een teken van een 1977 uitgave van een boek dat beweerde de echte Necronomicon te zijndie Lovecraft ooit had gezien.



































Dit is een uitgave van Gigers Necronomicon.

En dit is van John Dee, hofastroloog van Koningin Elizabeth I

1 opmerking:

  1. toen ik 15 was zocht ik de necronomicon, nieuwsgierig geworden door lovecrafts' verhalen.
    ik had geen idee waar ik moest zoeken maar toen ik met mijn vader in 's hertogenbosch was kwamen we langs een klein boekwinkeltje dat er obscuur genoeg uitzag om het boek in huis te kunnen hebben.
    het was een christelijk-stichtelijk winkeltje met achter de toonbank een bleke man met donkere kringen onder zijn ogen en een grote baard. 'nee heb ik niet' mompelde hij, duidelijk geschrokken en hij draaide zich om en dat was het einde van het gesprek.

    gisteren moest ik hieraan denken toen ik voor mijn boekenkast stond en het boek weer eens zag staan. 'wat is dat voor een boek' fluisterde mijn vader toen we de winkel uitliepen. het heeft allemaal niet weinig bijgedragen aan het mysterie dat de Necronomicon voor me vertegenwoordigde.

    BeantwoordenVerwijderen